11.05.2010

muzlu muffin...


bu tarife bayılıyorum... şimdiye kadar hiç başarısız bi sonuç vermedi bana... o yuzden burada da mutlaka yer almalıydı... hem çok lezzetli, hem de evdeki kalmış, kararmış muzları kullanmak için mükemmel...

bi de benim super dengesiz giden sabah uykularim sebebiyle, erkenden ayağa dikildiğim haftasonu sabahlarimi değerlendirmek için de... pazar sabahı 8 de ayağa dikilince, sevgiliyi uyandırmaya kıyamayıp, kendime çeşitli aktiviteler yaratıyorum mecburen... bu aktiviteleri genelde mutfak civarından seçmemeye gayret etsem de, arada bir böyle kalorili sonuçlar da olabiliyor...

tarif nette banana bread diye arattığınızda karşınıza çıkabilecek tariflerden biri aslında... ama tabii, ben bu tarifi yıllar içerisinde birçok farklı şekillere soktum, evdeki malzemeler falan da bağlı olarak... resimdeki son halini burada paylaşıyorum...

malzemeler:
2 yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
3 küçük ya da 2 büyük çok olgunlaşmış muz
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2.5 su bardağı un
3/4 su bardağı damla çikolata
1/2 su bardağı iri parçalanmış ceviz
(ben bu sefer evdeki sertleşmiş marzipanı - acı badem ezmesi- küp küp parçalayarak kullandım.)

yapılışı:
yumurta ve toz şekeri beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz. iri doğradığımız muzları ekliyoruz. kremamsı bir kıvam oluncaya kadar çırpmaya devam edip, sırayla süt, yağ, vanilya, un, kabartma tozunu ekleyip, en son damla çikolata ve cevizlerle çöyle bir karıştırıp pişiriyoruz... 180derecede, 30-40 dakika yeterli geliyor... ama en iyisi üzeri biraz kızarıncaya kadar beklemek...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...