20.04.2009

yeni waffle tarifim...


waffle öyle çok sık yaptığım bişey değildir... belki yılda 2-3kez... bu durum son aylarda gelen kalmalı misafirlerimizle ve bi de benim waffle kalıplarımı yenilememle birlikte biraz değişiklik gösterdi... hem sıfır kalıpların hevesi hem de malum, misafirlere güzel kahvaltı hazırlama hevesi... ancak bu son denemelerde nedense, hep uyugladığım tariften alıştığım sonucu alamamaya başlamıştım, bilmiyorum belki de benim damak zevkim biraz değişti de ondan...




neyse bu hafta sevgiliyle pazar gününü kendimize sonsuz yayma günü olarak armağan edince, yeni bi waffle tarifi bulup denemeye karar verdim... ufak bi aramayla, tariflerine her zaman güvendiğim ve beni hiç yanıltmayan devletşah ın sitesine yöneldim... tarifin ismi de tam bana göre olunca hiç başka biyere bakmama da gerek kalmadı zaten...



bu arada, sevgili türk yemek blogger i arkadaşlar o kadar başarılılar ki, ben artık kütüphanemdeki kitap, dergi arşivlerini karıştırmaya üşenir oldum... aylık abonesi olduğum dergileri de sadece göz zevkim ve belki çok nadir bir iki ilginç tarif çıkarsa diye karıştırır oldum... herşey internetten, google dan...


neyse, waffle a gelirsek, tarifi burada. tarifte hiçbir değişiklik yapmadım ve hiç bi olumsuzluk da yaşamadım... dokusu yumuşacık, sünger gibi, miss gibi vanilya kokan, ve tuz-şeker dengesiyle de tam olması gerektiği gibi nötr tatda waffle larım oldu... yeni tarifim budur...



pazar günü de bütün gün evde hiçbirşey yapmayalım dedik ama, hava öyle sıcak ve yumuşak olunca, bi de gazetede garaj istanbul daki 'osmanlıdan cumhuriyete biraya dair' isimli serginin son günü olduğunu okuyunca, yine duramadık ve attık kendimizi taksime...



sergi bence pek doyurucu bi sergi değildi... konu bira olunca daha yaratıcı sunumlar, ve daha ilginç şeyler göreceğimi umut etmiştim... neyse, ama gitmemek de olmazdı...




biranın şimdiki tombik şişesini, sanırım biraz yılların alışmışlığıyla da beğeniyorum.. ama yukarıdaki resimde önde duran, uzun boyunlu şişeyi de çok beğendim... bence bira firmaları da biraz eskiye dönerek yenilik yapabilirler...




bi de yukarıdaki resimdeki bardak da çok ilginç geldi... osmanlı yıllarında bira içmek pek bi milliyetçi duygularla yapılan bişeymiş galiba... bardağın üstündeki uluyan kutlara, çapraz sancaklara bakılırsa...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...