30.07.2010

bu tatil bitti...


bol yatmalı, bol yemeli, bol yüzmeli hic bitmeyecek gibi gelen tatil, bir solukta bitiverdi... bu seneki çeşme tatilinden kalanlar ise;

- bir hafta içinde iki kez, evet tam iki kez, benim deyimimle 'ılıca the seyşeller' gününe denk geldik... biri haftaiçiydi ve plaj yeter derecede boştu... ikincisi malesef plajın en dolu olduğu pazara denk geldi, ama onda da sabah erken saatlerde gidip, suyun tadini çikarip, fazla kalabalığa kalmadan dönebildik...

- sevgilinin kuzeni aracılığıyla dalyanda balık kooperatifinden biriyle tanıştık... sayesinde bir haftada iki kez deniz levreği ziyafeti yaptik.. bu arada, balık satışında da artık 3 kategori varmış... deniz, çiftlik ve kaçak... kaçak kategorisi, daha küçükken çiftlikten kaçıp kendisi büyüyenlermiş... firariler yani, çok güldüm...

- bu sene bahçe, hem baharda çok yağmur yağmasının hem de seviglinin annesinin  ihtimamının da etkisiyle daha bi formundaydı...

- babylonun ayayorgiye taşınması süper olmuş... hem de ayayorginin bence en sevimli, geniş, ağaçlıklı alanına... ohhh hem ayayorgi denizi, hem babylon, daha ne olsun...

- tchibodan aldığım yeni şişler, özellikle alaçatı pazarının minik kabaklarında çok iyi performans gösterdiler... ikili olduklarından çevirirken çok rahat oluyor-muş... ben mangalcıların elçisiyim, tavsiye olunur...

- iki senelik ısrarlarım sonucu, bu sefer çiftlik altınkum a gittik nihayet... ortalıkta gezen o kadar güzel fotoğraftan sonra, hala görmemiş olmak dokunuyordu açıkçası... yanlız fotoları koyan arkadaşlar biraz da suyun sıcaklığından bahsetselermiş iyiymiş... hayatımda bu kadar soğuk suya girmemiştim... gidişimiz de benim için olunca denize girmeme gibi bir hakkım da olamazdı... ama su güzeldi; tabii bi de o kadar titretmeseydi...

- shantel konseri de çok eğlenceliydi... aynı gün cranberries konseri de olunca, biz sanki private bir garden party de shantel dinlemiş gibi olduk... hamile halimle benim için çook iyi oldu bu durum, rahat rahat hem izledim, hem dansettim...

- çeşme marina da bayya keyifli bir yer olmuş doğrusu.. bi de o kadar kalabalık olmasa... bu sene çeşme daha bi başka kalabalıktı zira... herhalde bir 10 yıldır çeşmeye giderim, meydanı falan hiç o kadar dolu görmemiştim... bi de çok fazla gurbetçi dikkatimi çekti... nasıl çekmesin ki, o kadar kalın altın zincirli tip dolanırken ortalıkta...

- tatil boyunca, mutfakta da birkaç aktivitem oldu... en önemlisi yeni bir limonata tarifi denedim... eskiden şuradaki tarifle yapardım, bu ise en klasik yöntem sanırım... biraz uğraştırıyor ama, lezzeti süper... yapım aşamalarıyla tarif ve foto aşağıda...


tarif şöyle, 8 tane limonun 6sının kabukları rendelenip, limonlar da küçük küçük doğranıyor... üstüne 2 bardak toz şeker ve birkaç dal taze nane ilave edilip iyice ezdirerek karıştırılıyor... kalan 2 limonun da suyu eklenip buzdolabında birkaç saat beklettikten sonra süzülüp, tadını nasıl isteniyorsa o kadar suyla seyreltilip, keyfe keder süslenerekten mideye indiriliyor...

bu tatil böyle geçti, çok da iyi geldi... şimdi bi aksaklık omazsa daha güneylere bir tatil daha olacak... zaten sonrasında; 15 ağustos itibariyle de, artık istanbul dışına çıkmam yasak olacak... biraz da istanbulu beklemek gerek...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...