4.01.2009

güzel bi kahvaltı-lık...

güzel bir yıl güzel bir günle, güzel bir gün de güzel bir kahvaltıyla başlamalı diye düşünüyorum. bu yüzden de 1 ocak kahvaltılarım hep daha bi özenli oluyor. bu sene de öyleydi, bi de üstüne onca yağmurlu,karlı, kapali günün ardından nihayet güneş yüzünü gösterince, kahvaltı keyfi de daha bi tamamlandı...

sabah çok iyi uyandım ve o enerjiyle; ballar, kaymaklar, wafflelar, portakal sularının yanında bi de yeni bişey denedim kahvaltıya... tarifi geçen aylarda (sanırım ekim) lezzet dergisinde görmüştüm ve aklımda kalmıştı denemeliyim diye... tekrar karıştırdım buldum... değişik bi yumurta pişirme tekniği... görüntüsü ve kokusu da çok iştah açıcı ayrıca... dergideki tarifin aynısını uyguladım, hiç bi aksaklık yaşamadım, o yüzden aynen veriyorum...

kişi sayısı kadar ısıya dayanıklı küçük fırın kapları biraz terayağ ile yağlanıp, tabanına ve yan yüzeylerine yarım tatlı kaşığı kadar krema sürülür. her kap için bir adet dana jambon ( benzeri şeyler de olabilir) küçük küçük parçalanır, her iki kap için 1 adet yeşil soğan yeşil kısımlarıyla beraber doğranır ve her ikisi de kapların tabanına serpiştirilir. üzerlerine yumurtalar kırılıp, herbirine tekrar yarım tatlı kaşığı kadar krema sürülür. kapların üzeri aluminyum folyo ile kapatılıp, kapların yarı yüksekliğine gelecek kadar suyla doldurulmuş fırın tepsisine yerleştirilir. önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20-30dk pişirilir... kaşık kaşık afiyetle yeniiirrr...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...