16.02.2009

bez torbam...

uzun yıllardır takıntı derecesinde hassasiyet gösterdiğim bir konudur plastik poşet, pet şişe vs. kullanımı, daha kısacası genel olarak dönüştürülebilir atıkların tümü...

bugün bi arkadaşımın maili sayesinde, bez torbam isimli site ile tanıştım, ve bu konuda kisisel çabalar dışında bi girişim yapılmış olmasından acaip mutlu oldum... bez torbam, özgün tasarımlarla farklı temalarda bez torbalar, fileler üretiyor... insanların birçok şeyi taşımak için plastik poşet dışında çok şirin ve farklı alternatiflerinin olmasını sağlıyorlar...



bu konuda -bizim ülkemizde gelişmiş pek çok ülkeye göre ne kadar az önem verildiği düşünüldüğünde- söylenebilecek, yapılabilecek o kadar çok şey var ki... benim doğup büydüğüm şehirde, 90lı yılların sonunda taraflardan birinin yabancı bi şerket olduğu bi konsorsiyumla, çok kapsamlı bi çevre projesi yapılmıştı. baraj, su arıtma, katı atık ayırma vs. gibi pek çok tesisi de içeren proje birkaç yılda hayata geçirilmişti ve halen gayet iyi şekilde işletiliyor...

işte o yıllarda, bu proje paralelinde tüm evlere atık biriktirmek üzre büyük torbalar dağıtılıyordu ve haftanın belli günlerinde bu atıklar, çöp arabası değil de daha farklı bi araçla toplanıp atık ayırma tesisine götürülüyordu, dönüştürülmesi için sınıflandırılıyordu vs. işte öğrenciliğimin ilk yıllarına gelen, projenin ihale edilmesi vs. aşamalarında ben de bir yaz bu projenin benimle ilgili olabilecek kısımlarıyle biraz ilgilenmistim, onlara pek bi faydam olmasa da en azından ben konuyla ilgili bi hayli bilgilenmistim... ve bu konudaki hassasiyetim de böylece başlamıştı...

bu konuda bugün ne yapabiliyorum, onları da buradan paylaşmak istiyorum, belki bişeyler yapmak isteyen birilerine de fikir olur...

- iki çöp kutusu kullaniyorum biri organik digeri atik çöpler için...
- pazarda, alışverişte fln. yanimda bez torba tasiyorum, magazalardan alisveris poseti almiyorum...
- marketten ekstra çöp poşeti satın almıyorum, bunun yerine market poşetlerinin delik olanlarını atıklar, sağlam olanlarını da organik çöpler için kullanıyorum...
- bi de pazardan mecburen aldigim torbalari katlayip biriktirip bizim bakkala veriyorum, o da patates soğan koymak için tekrar kullaniyo...
- eve gelen kadinima da güzel güzel anlattım, o ve etrafindaki komsulari da artik çöplerini ayiriyorlarmis...
- evimin ve ofisimin buluduğu apartmanların kapılarına bi yazı astım, 'çöpümüz de kıymetlidir' diye başlayıp, basit ifadeli birkaç cümleyle geridönüşüme nasıl katkıda bulunabileceğimizi anlatan... bi de yakınlarıma da bu yazılardan verdim, kendi apartmanlarına asssınlar diye...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...