14.09.2010

yenilikçi bir yaklaşım, yemek kitabında bile...




İtalyan mutfağı diyice akla ilk gelenlerden biri de çeşit çeşit makarnalar oluyor tabii... işin içine biraz girince makarna diyip geçmemek gerektiğini anlıyor insan... ama italyanlar bu konuyu biraz daha bi abartmışlar ve makarna-sos ikilisinin mükemmel birlikteliğini doğru şekilde uygulayabilmenin doğuştan gelen bir yetenek olduğunu savunuyorlar... 

the geometry of pasta isimli kitap da, işte ağırlıklı olarak bu konuya meydan okumaya yönelik bir kitap... doğru makarna türüyle doğru sosu kombine etmeye yönelik içgüdüleri geliştirmeyi hedefliyor... tarifler de michelin yıldızlı şef Jacob Kennedy e ait...

                         
bence kitabın amacı ya da tariflerinden daha çok tasarım yönü ağır basıyor... zira bu kitapta alışıldık yemek kitaplarından farklı olarak, tariflerde fotoğraflar yerine, sadece siyah beyaz illüstrasyonlar kullanılmış... 
bu yönüyle de sadece yemek kitabı değil, koleksiyonluk bir tasarım kitabı olmuş... 
makarna ustası olup, doğru makarnayla doğru sosu kombinleme konusunda uzmanlaşmak için cidden son derece farklı ve şık bir yol...


.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Sitene baktım, belki bir post yazmışsındır da atlamışımdır diye. Görüyorum ki bebiş gelmiş, 2 haftalık olmuş bile. Çok sevindim canım, allah analı babalı büyütsün, sütün bol olsun, bütün uykularımız bebişin olsun:))

KIRMIZI dedi ki...

cok sagol canim... su 'uykularimiz bebisin olsun' temmenisini ben bilmiyordum, oglus dogunca ogrendim... cidden cok manidar bir cumleymis... sevgiler...

Deli Anne dedi ki...

ilginç olmuş sahiden de.. ister istemez kendine baktırıyor kitap.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...